Kako se unutar školskog obrazovanja diljem Europe promiču raznolikost i inkluzija? Najnovije Eurydiceovo pozadinsko izvješće prikazuje postojeće politike i mjere na nacionalnoj razini koje se bave nejednakostima i diskriminacijom. Poseban naglasak je na učenicima za koje je izgledno da će se zateći u nepovoljnom položaju i/ili doživjeti diskriminaciju u školama, uključujući djevojčice i dječake te učenike različitog migrantskog, etničkog i vjerskog podrijetla, LGBTIQ+ učenike i učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama i/ili teškoćama.
Izvješće naglašava postojeće ciljane političke inicijative koje promiču pristup učenika kvalitetnom, uključivom i redovnom obrazovanju. Zaključci pokazuju da, unatoč brojnim naporima za osiguravanjem veće pravednosti i inkluzije u školama, još uvijek postoje brojni izazovi koji se tiču određenih skupina učenika ili područja intervencije.
Kako bi stvorile cjelovito obrazovno okruženje, škole moraju uključiti raznolikost i inkluziju kroz nastavni sadržaj, metode te u svakodnevni školski život, posvećujući pažnju prema individualnim talentima, izazovima i potrebama. Učenici bi u svakom trenutku trebali osjećati podršku te mogućnost da ostvare svoj puni potencijal. Rješavanje predrasuda i promicanje inkluzije od rane dobi može pomoći u sprječavanju diskriminacije, zastrašivanja i nasilja u obrazovanju.
Ovo opisno izvješće pruža usporedni pregled politika i mjera u 39 europskih obrazovnih sustava. Predstavlja brojne primjere zemalja, koji prikazuju neke od najnovijih političkih kretanja te nude pregled trenutnih inicijativa poduzetih diljem Europe.
Pronađite sažetak ključnih nalaza izvješća.
Publikacija će na hrvatskom jeziku biti dostupna za preuzimanje krajem 2023. godine.